Behavioral Finance

In de literatuur hoeft de naam Daniel Kahneman geen toelichting meer.


“Fast thinking – slow thinking”


Het eerst is ‘biased’, werkt op intuïtie, het tweede, het trage denken laat de rede zijn werk doen. De traditionele vragenlijsten om te beleggen zijn onderhevig aan verschillende factoren die beïnvloeding niet kunnen uitsluiten.


Lees hier een artikel van de toezichthouder over valkuilen en biases zoals overoptimisme, verliesaversie en framing.

The International Bestseller Thinking Fast and Slow book

Alvorens een verzekerings-,spaar- of beleggingsproduct aan te bieden analyseren we of we voor jou een oplossing volgens jouw risicoprofiel kunnen aanbieden.

Heel wat factoren kunnen hierbij een rol spelen.

Lees hier meer over het beleggersbias.

Voor wie?

Je kan de toepassingen van DNA Behavior International inzetten op verschillende niveau’s. Hierin onderscheiden we volgende profielen:

Communicatie DNA

Heel breed om de communicatie te meten die je als bedrijf kan opzetten met je klanten.

Financieel DNA

In de financiële sector meet je het natuurlijk risicogedrag via Financieel DNA oa voor sparen en beleggen.

Business DNA

In een Business omgeving wil je teams optimaliseren, functies toekennen en de juiste persoon op de juiste plaats zetten

Alles begint met communicatie

Welke is jouw communicatiestijl?

Covid doet ons resoluut kiezen om te werken met online-vergaderingssystemen en digitale toepassingen.

Daarbij blijkt het grote belang van een goede communicatie erg duidelijk. Jij kan communicatie ook een sleutelpositie geven in je manier van werken en zo een beter gevoel creëren voor samenwerkingen.

frame BV werkt sinds geruime tijd met DNA Behavior International, is businesspartner voor het installeren van API’s zie youtube over API’s in een toepassing , aan bedrijven en is intermediair voor het organiseren van abonnementen aan adviseurs.

Wat is DNA Behavior International?

Een online-profileringsysteem dat mogelijk maakt om je communicatievoorkeuren te kennen, je risicotolerantie inzake sparen en beleggen vast te stellen en je inzichten in financiën in kaart te brengen.


Business DNA voor aanwerving en positionering, functie-optimalisatie en team-integratie.

white and gray optical illusion

Het is essentieel om elkaars communicatievoorkeuren te kennen als je elkaar niet echt ontmoet

In elke communicatiestijl onderscheiden we 4 substijlen:

informatie – life style – doelen stellen – stabiliteit

De mate waarin één van deze stijlen overheerst bepaalt de communicatievoorkeur van deze persoon. Hoe beter je je communicatie afstemt in de juiste stijl hoe beter je begrepen wordt.

My point of view – your point of view

Als je heel veel online meetings hebt is het belangrijk je net ervoor te focussen, niet alleen op de inhoud en de doelstellingen van de vergadering, maar zeker en vast ook op de communicatiestijl van je gesprekspartners.

  • Wat kan je doen om van de vergadering een “goede” vergadering te maken?
  • Hoe hou je best rekening met de doelstellingen van je gesprekspartner?
  • Wie heeft de leiding in een teamvergadering en welke personen komen het minst aan bod.
  • Is hun mening belangrijk in de eindconclusie ?

In een communicatie team-rapport krijg je tips voor een goede communicatie met een team

Benieuwd naar jouw Communicatie DNA?

Ontvang gratis een premium rapport

Onze aanpak

Meten is weten. Wij vragen je om 3 minuten tijd te nemen om de vragenlijst Communicatie DNA in te vullen.

Deze geeft je communicatievoorkeuren weer in een premium rapport dat je gratis wordt aangeboden door Frame BV

Have for free

Stap 1

Jij kent je communicatiestijl en kan zo afstemmen met je communicatiepartner

Want

Wat wil je?

Je Financial DNA brengt je sterke punten in kaart en toont je blindspots.

Need

Waar heb je hulp bij nodig?

Ervaring en begeleiding afgestemd op je behoeften zodat je betere beslissingen kan nemen

Do

Wat doe je?

Stappen die je zet om je wensen en doelen vorm te geven kunnen afgestemd worden op je rapport.

Wil jij met DNA Behavior starten?

Hieronder vind je een onze abonnementen met de prijs.

€75

Startpakket FDNA voor professionele adviseurs

Beste optie om Financial DNA te leren kennen en het uit te proberen

€145

Introductiepakket

Voor kleine kantoren is dit een goede manier om te starten

€185

Behavioral Finance FDNA

Persoonlijke gedragsaspecten worden gerapporteerd en vergelijkingsrapporten zijn ter beschikking

€95

Communicatie DNA

Premiumrapport met communicatiestijlen met tips voor een goede aanpak

Prijzen per maand. Jaarabonnementen geven een korting van 10%.